Дошкільний навчальний заклад

У  чарівному  і затишному куточку села Веселе,  на вулиці, що зараз називається Наддніпрянська, розташований дитячий садок «Золота рибка». Свою історію заклад розпочав ще в далекому 1952 році.  Сьогодні – це сучасний дошкільний заклад, в якому працює згуртований колектив однодумців, більшість з яких присвятили дитячому садку чимало років. Але, не дивлячись на  свій солідний вік, «Золота рибка» дуже молодий дитячий садок, бо середній вік педагогічного колективу –  37 років. А молодий колектив – це нові ідеї, творча робота та цікаве майбутнє. Вихователі постійно вивчають та використовують у своїй роботі досвід педагогів новаторів, поглиблено працюють над такими напрямками, як правова освіта дошкільнят, патріотичне виховання,  фізкультурно – оздоровчи технології, валеологічний напрямок,  музична діяльність.

Дошкільний навчальний заклад відіграє важливу роль в розвитку і вихованні дитини. Саме в садочку малюків готують до нового етапу в житті – школи. Вихователі старшої групи основну увагу звертають на підготовку дошкільнят до навчання в школі, турбуються про те, щоб вони були всебічно і гармонійно розвиненими особистостями, готують дитячі рученята до письма, навчають їх елементарних математичних понять та логічному мисленню, яке відіграє важливу роль у шкільному навчанні.

Про нашу «маленьку країну», про наш улюблений садочок «Золота рибка» ми готові розповідати  ще багато.  Історія його  велика та майже безмежна, якщо згадати  про кожного маленького жителя нашої  дитячої країни, бо заради них, веселих та гомінких, питливих та непосидючих, ми і робимо  цю історію.


Веселівський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) в інформаційній системі консолідації даних з дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів України


 Як підготувати дитину до дитячого садка

Перше відвідування дитячого садку – це перший серйозний етап соціального життя дитини. Досі вона спілкувалась тільки з членами родини, приятелями, сусідами або з тими, кого дорослі запрошували у дім. І от багато незнайомих облич, нове оточення… У дитячих садках працюють досвідчені, кваліфіковані вихователі, які зуміють ввести ваше маля в колектив, адаптувати його до нових умов. У принципі, якщо мати в силу обставин змушена буде залишити дитину на цілий день, великої біди не станеться. Проте краще, звичайно, поступове звикання. Якщо навіть маля трохи поплаче без Вас, вихователь зуміє утішити й забавити дитину. Спершу залиште її в садку на кілька годин, потім – на півдня. Невдовзі все ввійде в належний ритм. Різноманітні іграшки, можливість гратись з іншими дітьми швидко зацікавлюють малят, і вони звикають до садка. Найголовніше, щоб перші враження були позитивними. А для цього дамо батькам кілька практичних порад.

Розповідайте дитині якомога більше доброго про садок і активно привчайте її до самостійності. В колективі добре закріплюються навички самообслуговування, але закласти їх належить у сім’ї, як і навички гігієни.

Батьків часто турбує, як одягати дитину для дитсадка. Насамперед так, щоб їй було зручно. Одяг має бути міцним, не ускладнювати рухів дитини (під час бігу, стрибків, лазіння тощо) і таким, щоб малюк сам міг вільно роздягатись і одягатися. Привчіть дитину правильно застібати одяг, вміло поводитися зі “змійкою”, одягати шапку, знімати і взувати черевики (хай взуття буде досить просте, аби дитині не доводилося вибиватися із сил, стягуючи його з ніг). Безумовно, матері простіше самій одягти і роздягти дитину, але варто бути терплячим – нехай учиться самостійності, дорослішає. Перетворіть цю “процедуру” на цікаву гру.

Дитина ще вдома повинна привчатись вішати або акуратно складати свій одяг, давати раду іграшкам, правильно поводитися з олівцем, клеєм, іншими предметами. Щоб полегшити перебіг адаптації, заздалегідь учіть малого науки спілкування з іншими: поясніть, що таке дружба, чому треба йти на поступки, рахуватися з чиїмись інтересами. У великих сім’ях взаємини між братами і сестрами допомагають малюку домовитись з іншими родинами щодо організації спільних ігор дітей. Добре також ходити гуртом на прогулянки, екскурсії. Все це не лише збагатить дітей новими знаннями та уявленнями, а й зробити їх комунікабельними.

Батьки і вихователі – перші впроваджувачі рідної української мови в душу і розум дитини. Якщо дорослі спілкуються з дітьми чистою, барвистою мовою, вона обов’язково перейме їхній стиль. Але так само переймає вона й суржик, грубі висловлювання, жаргонізми. Пильнуйте себе!

Проте самого наслідування дорослих і запам’ятовування замало для оволодіння вмінням говорити правильно і красиво. Потрібна цілеспрямована робота над розвитком усного мовлення. Це важливо й у тому ракурсі, що в саду дитині часто доводиться розповідати про поїздки, мандрівки, які вона здійснила з батьками, про те, що вона бачила, чула і робила. Привчившись правильно висловлювати свої думки і вільно оповідати про цікаві для неї події, маля в подальшому убезпечиться від комплексу “мовчальника”.

ПОРАДИ БАТЬКАМ щодо виховання у дітей почуття власної гідності і відповідальності за свою безпеку

  1. Використовуйте будь-яку можливість, щоб висловити дитині свою любов.
  2. Оцінюйте кожну самостійну справу дитини позитивно.
  3. Намагайтеся помітити позитивні зміни в дитині і не забудьте похвалити її, навіть якщо ці зміни незначні.
  4. Пам’ятайте, при частому зверненні до заохочення та похвали ви сприяєте розвитку у дитини впевненості у собі.
  5. Намагайтеся вчити дитину, як виправити негарний вчинок.
  6. Висловлюйте своє ставлення до незалежної поведінки дитини ясно і однозначно, залишаючи впевненість у вмінні дитини діяти правильно.
  7. Розмовляйте з дитиною в тоні поваги та співробітництва.
  8. Залучайте дитину до процесу прийняття рішень.
  9. Пам’ятайте, що ви навчаєте дитину на власному прикладі.
  10. Намагайтеся уникати пустих погроз.
  11. Вчіть дитину прагнути до успіху, бо успіх визнаний дорослими, є мірилом її цінності.
  12. Рахуйтеся з думкою дитини – дитина має право бути невдоволеною, навіть обуреною, коли вона повинна підкорятися правилам, що їй не до смаку.
  13. Залучайте дитину до вирішення проблемних ситуацій.
  14. Не допускайте рукоприкладства, криків, погроз та образливих слів – вони викличуть у дитини лише негативні емоції, аж ніяк не вплинувши на виправлення поведінки.
  15. Намагайтеся не виражати перевагу одному з дітей.
  16. Не очікуйте від дитини виконання того, що вона не в змозі зробити; давайте їй посильні завдання та доручення.

Завідувач Веселівсьим ДНЗ

Мельник Віра Степанівна

(05546) 52-2-27